חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כל מה שחשוב לדעת על מפיץ ריח אוטומטי

15/06/2023

חוש הריח האנושי אמנם אינו מפותח כמו חוש הריח של בעלי חיים בטבע, והוא כנראה אחד החושים הכי פחות "נחשבים" מתוך החמישה שיש לנו, אך למעשה יש לו תפקיד חשוב מאוד בחיינו, גם אם איננו מודעים לו רוב הזמן. חוש הריח שלנו משפיע על הדרך שבה אנו חווים את העולם, ופעמים רבות המוח רושם את הריח שיש בסביבה גם אם המודע שלנו לא קלט אותו כלל, וגם כשאנחנו חושבים שלא הרחנו שום דבר.

אז מה זה אומר?

זה אומר שאם נכנסו לחדר שיש בו ריח מעופש סמוי, המוח שלנו יזהה, מבחינה אבולוציונית, את המקום כשטח מסוכן. בפועל אנחנו נדחה מהמקום הזה וכנראה שלא נרצה לחזור אליו שנית, ולא יהיה לנו שום הסבר רציונלי לכך. הריח יכול גם להשפיע על מצב הרוח שלנו – ושוב, לא בהכרח נזהה שיש ריח כזה או אחר בסביבה אבל המוח מזהה. מצד שני, חוש הריח שלנו הוא חוש מתעדכן, ואם עברנו חוויה טובה במקום כלשהו, המוח ישמר בזכרון גם את הריח שהיה במקום, והריח הזה יקשר עם זכרונות טובים מעתה והלאה, ולהיפך, וגם שלריח במקום יש חלק גדול באווירה שתשרה בו.

האם אפשר להשפיע על הריח בסביבה בה אני נמצא?

התשובה החד משמעית לשאלה הזו היא – כן, בהחלט אפשר להשפיע על הריח במקום שאנו נמצאים בו. הדרך המיושנת להפיג ריחות רעים ולהפיץ ריחות טובים יותר הייתה על ידי מטהרי אוויר ידניים, שהיה להם ריח סינתטי, ותמיד הם משפריצים מעט מדי או יותר מדי ריח, וחולפים תוך זמן קצר. היום ניתן להפיג את הריחות הרעים, גם את אלה הסמויים, על ידי מפיץ ריח אוטומטי, המגיע עם מגוון ניחוחות עדינים ונעימים, ובמקומות רבים כבר עושים זאת בהצלחה גדולה.

מה זה מפיץ ריח אוטומטי?

מפיץ ריח אוטומטי הוא מכשיר חשמלי, הפועל על ידי חיבור לחשמל או על ידי סוללות, ודואג שבחלל הנתון ישרה תמיד ריח נעים המסייע לאווירה הטובה במקום. ישנם כמה סוגים של מפיצי ריח אוטומטיים שיכולים להתאים לחללים בגדלים שונים, בהתאם לעוצמתם וגודלם:

  • מטהר אוויר אוטומטי המתאים לחללים קטנים.
  • מפיץ ריח אוטומטי "מיני" המתאים לחללים בינוניים וגדולים.
  • מפיץ ריח אוטומטי עצמאי או מפיץ ריח שהוא חלק ממערכת המיזוג, המתאים לחללים גדולים מאוד.

שלושת מפיצי הריח הם אוטומטיים, כאמור, והשליטה עליהם מתבצעת מתוך אפליקצייה מותקנת במכשיר הטלפון הנייד. האפליקצייה מאפשרת שליטה מלאה על המערכת בכל רגע נתון, תכנות מראש של עוצמת הריח ותכיפות פיזורו, סוג הריח כמובן, ואפילו לקבוע שעות בהן הריח לא יפוזר, למשל שעות בה לא נמצאים אנשים במקום.

מומלץ להתייעץ עם אנשי מצקוע בתחום כדי להתאים את מפיץ הריח האוטומטי הנכון לצרכיכם, וגם כדי לקבוע את הניחוח המדויק שיעשה לכם הכי טוב.

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

02/08/2023

מחפשים את הריח המושלם לבית או לעסק?
יש לנו פתרון מותאם אישית בשבילכם!

דילוג לתוכן